De lage landen roeren zich

nederland-en-belgie-grootste-frietfabrikanten
Dat is nog eens wat anders dan aardgas, zuivel, bloemen en dergelijke. top-10-export-producten-nederland
Het doet me deugd. Echt waar.

Aardappel, een product waar ik al vanaf mijn vroegste jeugd aan ben verknocht blijkt door meerdere landen te worden gewaardeerd. Great. Een edel gewas verloochent zich niet.


Met trots trek ik opnieuw het oude pakje aan.
13 gedachtes over “De lage landen roeren zich

  1. Quantiteit versus kwaliteit. Best een onderzoekje waard. Sommige friet is echt niet te eten. Terwijl je bij andere gelegenheden de vingers er bij op eet. En in Engeland die heerlijke chips bij de fish…. Ooit in York heerlijk gegeten in een tentje waar vooral Britten zaten.. Aan banken met een houten tafel, maar dat fish and chips maal was zalig, bloedheet, de thee heerlijk er bij en de gesprekken vermakelijk. Friet brengt ook herinneringen…..veel zelfs…Zoals die eerste keer dat ik die dingen at. In Roermond, heeeeeel lang geleden,, op weg naar Valkenburg, toen een lange reis. Als kind was ik meteen om. Duurde nog even voor je ze ook bij ons kon vinden in de buurt……

    Liked by 1 persoon

    1. De eerste cafetaria in het dorp; de patat was niets aparts maar lekker door de verkrijgbaarheid.
      In Duitsland en Frankrijk aten we minder goede maar in de grote steden zal het anders zijn.

      Like

Geef een reactie

