Het Zaanvers

15 gedachtes over “Het Zaanvers

  1. Heel mooi!!!
    De beelden uit je jeugd blijven je altijd bij….. ondertussen zal er veel veranderd zijn, daarom vinden mensen die jaren later naar de plek van hun jeugd teruggaan nooit wat ze achterlieten. Het moeilijkst is dat voor de mensen die er ook lange tijd niet meer geweest zijn, want dan hebben ze niet mee kunnen “groeien”.
    Gelukkig veranderd niet alles….. sommige dingen veranderen niet of nauwelijks….. gelukkig!

    ‘Zingen op de Zaan’ schijnt elk jaar een mooi evenement te zijn….. ik moet er toch eens naartoe!

    Liked by 1 persoon

  2. Dank U.
    Hoewel ik hier in Brabant niet onaardig woon -bossen bij de hand, kleinschalige landbouw, ideale fietswegen- denk ik nog vaak aan de reuring langs de Zaan. De stank van sommige fabrieken vond ik juist lekker, van de levendigheid genoot ik.
    Tja, alles gaat voorbij, inderdaad.

    Like

  3. Excuus hoor, ik had iets meer geschreven maar op de een of andere reden staat dat er niet, wat er over is gebleven is wel erg kort idd., heb per ongeluk iets verkeerd gedaan…

    Zolang je de herinnering nog hebt, heb je imho nog niets verloren behalve wat jonge jaren…
    Ja geuren blijven lang hangen in je geheugen maar of ze allemaal gezond waren 🤔
    Fijne avond verder!

    Like

  4. Wij komen er regelmatig nog wel eens doorheen. Passeren de Zaan uiteraard. En ruiken nog steeds geuren die doen denken aan vroeger. Ik denk dat er nog wel het e.e.a. herinnert aan die tijden. Maar soortgelijke gevoelens vervullen mij als ik denk aan de vroegere Amstel in mijn woonbuurtje van toen. Olie, kolen, zeep, zoete lucht van Dr. Oetker, het was er allemaal. Nu niet meer. Verre van dat….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

