Uit de bundel Fietsend en Wel

 

 

 

 

 

 

mijn fiets 2 001

 

 

mijn fiets 3 001

 

 

 

 

 

 

14 gedachtes over “Uit de bundel Fietsend en Wel

  1. Prachtig verhaal. En wat spreekt daar een liefde uit voor die tweewieler. Want zo doen jonge mensen dat vaak met objecten van hun voorkeur of liefde. Ze verontachtzamen het. Mijn eerste fiets,, splinternieuw gekregen van mijn ouders, reed ik na 12 dagen al totaal in de prak.Diens opvolgers overkwam vaak hetzelfde. Pas bij de brommers ging het beter. Zesdehansjes soms, tot de zelf gespaarde echt nieuwe, een witte Puch. Die ik poetste en ook gebruikte voor versierritten (..) wat in dit periode nog wat eenvoudiger ging dan nu. Het leek wel of ik die brommer jarenlang heb gebruikt, zo was ik er mee vergroeid. Maar uiteindelijk duurde dat maar kort. De auto’s lonkten, het rijbewijs. Gek genoeg weet ik nog steeds het merk van mijn eerste fiets; een Peerless. Dat was me wat.

    Liked by 1 persoon

  2. Bertie ik kwam zo maar bij je terecht. Wat een supergoed geschreven verhaal! Je vindt het zelf kennelijk alleen maar ‘aardig’ of dat is je bescheidenheid. Ik vind het erg goed geschreven maar vooral de inhoud als je tussen de regels doorleest over jullie relatie tot elkaar. Heel mooi! Hartelijke groet.

    Liked by 1 persoon

    1. Heeeee, Leonie. Zo vergeet je elkaar, zo tref je elkaar. En met een lief compliment, dank je wel.
      Het verhaal zou ik nu de helft inkorten maar dit is ook goed. Vijftien jaar geleden schreef ik nog zo uitgebreid.
      Ik kom even bij jou kijken.

      Like

      1. Weet je Bertie als ik lees blijf ik soms achter een woord of woordje ‘haken’, ik weet niet of je dat snapt. Als ik een tekst goed vind dan verveelt het me geen moment en zijn er ook geen ‘hakende’ woorden. Dit verhaal vond ik echt heel goed. En ook geen woord teveel voor mijn gevoel. Leuk om je nog eens te spreken. Gaat het goed met je? En zit je ook op FaceBook of heb je daar niks mee?

        Like

        1. Facebook had ik na een paar jaar wel gezien, ik vond er niks aan en dan de vrienden die je opgedrongen krijgt… Ik wist het aantal te beperken tot ongeveer 50 stuks en dat vond ik al teveel. Pinterest en andere social media heb ik geprobeerd en afgeserveerd.Te weinig sociaal gevoel, haha.
          Het ‘hakende’ woord herken ik, de laatste jaren vaker. Leeftijd misschien.
          Het gaat hier heel aardig al blijft het gemis groot. Maar ja, that’s life. ☻

          Like

  3. Ik vind het ook een geweldig verhaal, Bertie. Het begrip ‘nette fiets’, daar kan ik om blijven glimlachen. Het woord zegt zoveel! Maar het hele verhaal zit ook fantastisch in elkaar met allemaal dingen erin die je tussen de regels moet lezen. Knap.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

