Welke struik was dit?

Dit struikje – zie foto’s- kwam zomaar bovengronds, ongeveer 3 jaar geleden. Vlak naast  het vijvertje.  Een mooi ding ondanks dat  de onderste blaadjes geel en roodbruin werden. Gisteravond heb ik het (per ongeluk) kapot geknipt, hopelijk groeit het opnieuw uit nu er weer regen valt.
De vraag is: wie kent het en hoe heet het?
Het lijkt een hulstachtige,  maar de blaadjes zijn messcherpgetand, keihard, papierdun en ritselen ook zo. Het binnenste van stammetje en takken is geel, als bij zoethout. In die drie jaar werd het ongeveer kniehoog.
Ik heb het nog nooit gezien. Of keek er overheen.

15 gedachtes over “Welke struik was dit?

  1. Het zou best wel eens een hulstsoort kunnen zijn….toen ik in mijn jonge jaren aan een tuinman vertelde dat ik hulst zo mooi vond nam hij een ministruikje voor mij mee,,,, ik durfde niet te zeggen dat ik dat geen hulst vond…het leek erop, maar een veel slapper blad. Hij vertelde ook nog dat de besjes er alleen inkwamen als er nog eentje in de buurt stond. Maar ik ga eens zoeken of ik er iets over vinden kan.

    Like

      1. Zo te zien is het hem inderdaad, in dat geval is hij te groot voor het tuintje en kan ik hem beter rooien en wegdoen.
        Als het een woekerplant is zouden we hem vaker moeten tegenkomen, toch ken ik hem niet. Wel de perkplant Blauwe Druifjes maar dat is een heel andere soort.

        Liked by 1 persoon

  2. ach ja, ik wilde net schrijven dat ik geen flauw idee had, maar nu zie ik de mahonia, die heeft de kerk achter onze school geplant, ja gele bloempjes en blauwe bes, mmmm ik vind hem niet zo mooi en ook niet sympathiek.

    Like

Geef een reactie

