Veilig


We zitten weer goed in ons dorp wat betreft veiligheid, nog steeds in de braafste zone.  Zie
Misdaadmeter l
Fijn idee.
Opgelucht ga ik naar bed. En de buren en volgende straat en die daarna natuurlijk ook.
Toegegeven, een moordje meer of minder zou het leven spannender maken maar ik wil niet ondankbaar lijken.
Hier blijf ik wonen.
Saai maar zeker.
11 gedachtes over “Veilig

  1. Veiligheid voor alles….. van een moord word je echt niet vrolijk….in 1983 heeft mijn moeder dat meegemaakt,,,,, voor de deur,,,,,, die persoon is bij haar binnengebracht en in de gang gestorven, terwijl een broer met een flinke buikwond in de kamer zat (die heeft het gelukkig overleefd)…… nee, mijn moeder koos toch liever voor veiligheid!

    Dan maar liever wat spannende dingen die goed aflopen…..sensatie…… dat mag best op z’n tijd …. beetje schrikken, maar graag alles met een goede afloop!!! En wat spanning kan ik ook uit een goede film of boek halen!!!!

    Liked by 1 persoon

  2. hier net zo, wij leven in Eijsden in een oase. Dus de schrik is groot als er gevraagd wordt om vluchtelingenopvang in het leegstaande klooster van Rijckholt. Nare kreten op spandoeken: Riekelt blijft Riekelt!

    Liked by 1 persoon

  3. als je alleen naar de medeklinkers luistert versta je alle dialekten, zei een Engelse vriend, die op voettocht in een afgelegen dal in Tirol gewoon met zijn platte Engelse dialect terecht kon. Home, Heem, Heim of Hoem, allemaal één pot nat. Dat kasteel is opgeknapt en nu in bezit van een of andere media tycoon. Ik heb de oorspronkelijke eigenaar nog gekend Herr Von Inden, een excentriek maar zeer sociaal heerschap, dat zich voortbewoog op de grootste maat herenfiets die ik ooit heb gezien.De schade die de jeugdherberg aan het interieur aanrichtte heeft hem zeer verdroten, hij had het kasteel aan de gemeente geschonken in de verwachting dat hij burgemeester zou worden,

    Liked by 2 people

  4. Een mooi verhaal, daar wisten wij natuurlijk niets van. Het sociaal gevoel van Herr Von Inden diende dus een persoonlijk doel ☻
    Die Engelsman heeft makkelijk praten, dut foefje gaat niet altijd op.

    Like

Geef een reactie

