Waar we zijn zonder de zweeftrein


Blaadjes, vierkante wielen, sneeuw, wind.
Waarom zet de NS niet een paar techneuten in om een vliegtrein te bedenken?
Zoiets als een amfibievaartuig.
Zodat een trein bij genoemde overlast onmiddellijk een of ander stijgsysteem in werking kan stellen.
Vleugels, staart en motoren bijvoorbeeld, geleend van KLM, schiet me te binnen.
Of aan elke wagon een luchtballon. Die je tegelijkertijd op kan blazen, niet met een gassig vuurtje maar met een snelwerkende superballonnenpomp, ik noem maar wat.
Wat dacht je van een geschakeld elektronisch stijgsysteem; één zuchtje wind en hup, omhoog.
Vraag desnoods Gates om advies; hij verzon allerlei om mensen’s gedachten te peilen, de combinatie trein-wind-hup moet een makkie voor hem zijn.
Stel je de zaligheid voor.
Je zit in de trein en de wielen slaan op vierkant. In plaats van te bokken zweeft het complete voertuig rustig omhoog, er komen obers langs die zweefkalmerende drankjes of kauwgompjes aanbieden en zachtjens landt je in het station van bestemming.
Niemand zou je geloven maar de gedachte is groots.

15 gedachten over “Waar we zijn zonder de zweeftrein

  1. Bertie, áááááh je bent eigenlijk een uitvindster, een zus van Jules Verne.Wat een geweldig idee. Die rotwind waar ik hier in het hoge Noorden zo’n hekel aan heb, kan nogmaals hergebruikt worden. *Groot applaus!*
    Kom maar op met die uitvinding, mensen en geeft Bertie haar deel, van het geld én de roem!

    Liked by 1 persoon

    • Dat zijn hangtreinen, ook een prima oplossing. Maar voordat er in de hele wereld hangrails zijn aangebracht heeft men intussen een èchte zweefconstructie kunnen bouwen. 😉

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.