Winter ollekebolleke


Winter die lente speelt

schaatsen in’t vet
sneeuwpop die smacht naar
zijn wortelse neus.

Maar de weerbarstige
klimatologische
toestand op aarde
is te dubieus.

19 gedachtes over “Winter ollekebolleke

        1. Heb jij een netwerk in het Gooi?? Daar word ik helemaal hijgerig van.
          Wie ken je allemaal? Wat eet Wendy bij het ontbijt?(àls ze al eet..), welke kleur sokken draagt Jeroen Pauw het liefst? wie gaat met wie…… 😉 🙂
          Vroeger woonde een van mijn zussen in Blaricum; we spotten nooit een bee-enner in de omgeving. Zij ons ook niet.

          Like

          1. Puh…ik ben er geboren…en verbannen 😉 In Blaricum moet je tegenwoordig je best doen om géén bee-enners tegen te komen. Dat rijdt allemaal rondjes in open Porsches rond de koffieshop van Goor….. tja en wie met wie gaat….jakkes, die matras ziet er niet meer uit jo. Ik wil het niet weten…maar je hoeft toch alleen maar het weer te voorspellen?

            Liked by 1 persoon

          2. Er is waarschijnlijk sprake van een fors tijdsverschil, ik was er eind jaren zestig/begin zeventig. Als ik me goed herinner huisden de coryfeeën eerder in Laren, daar stonden villa’s die niets menselijks meer hadden.
            Verbannen worden lijkt me niet prettig; aanplakbiljetten met je foto en en een beloning:
            $ 1000 reward… 🙂

            Like

          3. Nee, dan ben je gewild en word je ‘gezocht’. Als je verbannen bent willen ze je niet meer vinden. Maar je hebt gelijk. Ik ben geboren en opgegroeid in Laren en vooral vanaf de jaren tachtig werd het daar en in Blaricum een bal met boutiques voor geruite rokjes, S.U.V’s, blazers en jeugd op Honda’s met teckelstuur. Wij ‘Dijkers’ met leren jack en kreidlers bestreden de weer en zo braken er echte rellen uit, waarbij de politie met gummiknuppels ingreep, in het keurige Laren. He…zucht….wat een heerlijke tijd was dat 😉

            Liked by 1 persoon

Geef een reactie

