Kouder

kauwenvolk

Hoed U voor het komende nieuwe jaar. Letterlijk want de temperatuur daalt.
Hoeveel precies weten we nog niet maar vast staat dat wij, gewend zijnde aan lang uitlopende zomers met winterrozen en kerstasperges, waarschijnlijk niet opgewassen zijn tegen kou.
Zelf heb ik voorzorgsmaatregelen genomen zoals het klaarzetten van een stoof en warmwaterkruiken; ook vond ik in een handwerkboek diverse patronen voor een flanellen pyjama en borstrokken. U begrijpt dat ik onmiddellijk aan het breien en naaien sloeg.
Samen met de hoed moet het voldoende wezen.
Kijk, de kauwen vluchten al.
Haast U, we kunnen niet veel meer hebben, voor U het weet heeft U wintertenen!
11 gedachtes over “Kouder

  1. O jee Bertie, ik schrik er van. En zo snel kan ik geen borstrokken breien, hoor en wintertenen, o dat is erg. Heb ik vroeger eens gehad. Ik denk dat ik dan maar ergens anders moet gaan overwinteren. Het zal Kreta worden dan, hoop ik. Zullen we samen gaan dan?? Je zal zien dat jouw kruik gaat lekken; bovendien kan jij SNELbreien? Kom mee naar Kreta!

    Liked by 1 persoon

  2. Hè ja, naar Kreta, Daar ben ik nooit geweest maar je hebt er geen borstrokken nodig.
    Akkoord, zodra de wintertenen (vreselijke dingen!!) zich aankondigen mail ik je voor een afspraak inz. tickets, hotels en dergelijke.
    Dan leer ik nu vast die Zorba-dans.

    Like

Geef een reactie

