Huh? Profiel bij telefoonnummer…

=
Onlangs zette een vriendin mijn 06-nummer in het telefoonboek van haar smartphone.

Wat denk je hoe het er kwam te staan? Met mijn profielfoto van Facebook…..

 Ze was een fbvriend, maar dan zie ik nog het verband niet.
Je denkt alles te weten van verlies van privacy op het net maar dit was me niet bekend. Zelf heb ik  alleen een koelkastje.
Nu heb ik fb gedeactiveerd; ik ben benieuwd of dat fotootje nog steeds in haar telefoonlijst staat.
Het is anders wel een mooie selfie. Van toen ik nog jong was.
9 gedachtes over “Huh? Profiel bij telefoonnummer…

  1. Had je die foto op dat moment ook als profielfoto op Facebook?
    En heb je ergens anders ook foto’s staan? Zowel bij mijn hotmail als mijn gmail staat een foto…. de eerste keer was ik ook verbaasd (weet niet meer of dat hotmail of gmail was) en ik had toen wel ergens een account met dezelfde foto (ik weet ook niet meer waar die toen vandaan kwam… ik word vergeetachtig hahaha).
    Een Google-account bevat veel dingen: (bijv. gmail en skype), dus dan is het niet zo gek dat een profielfoto voor al die dingen gebruikt wordt.
    Als je ergens anders ook die foto hebt staan zou je die kunnen wijzigen, kijken of die mailfoto mee veranderd (tenzij hij al verdwenen is zonder facebook). Het zal misschien even duren, want misschien wordt dat maar eens in de zoveel tijd bijgewerkt.

    Like

    1. Ja, ik weet van de tentakels die google e.d. overal insteken maar de foto staat in de telefoon van de vriendin!
      Dat vind ik niet erg hoor, maar snapte het niet.
      Op gmail, dat ik gebruik voor weblogs en fb, heb ik geen foto. Wel een gravatar op deze weblog.

      Like

Geef een reactie

