Terug van vakantie

_
Het wil me niet meer lukken, ik kan mijn Internetdraai niet vinden, de zin is weg, you name it. Woensdagnacht kwamen we thuis en nog steeds kost het moeite een stukje in elkaar te draaien van meer dan vijf zinnen.

Een poging.
De vakantie was zalig; elf dagen zonder media is een verademing die ik iedereen kan aanbevelen. Het lijkt iets met je te doen, alsof je oren in een andere richting staan, zelfs in de lokale winkels drongen geen nieuwtjes tot ons door ondanks de nonstop-berichten over de vluchtelingen/migrantenstroom en ander nieuws.

We genoten simpelweg van de warmte (35° in de schaduw, ook voor de bewoners niet alledaags), de smakelijke maaltijden van zuidelijke groenten (lekkerder tomaten, snijbonen en paprika’s bestaan niet), de eindeloze gesprekken die ’s avonds veranderden in wijn-gedrenkte kwebbelarijen. Het gelach was weldadig.
Stil zitten en kijken deden we ook; vanaf het terras zagen we de Pyreneeën. Soms niet, soms helder, dan weer gehuld in wolken.
Enzovoorts.
Enzovoorts.
Maar een dezer dagen kom ik weer tot Hollandse bezinning,.
Een paar fotootjes horen erbij.
Pyreneëen2
19 gedachtes over “Terug van vakantie

  1. Dat is duidelijk een heerlijke vakantie geweest!!!!
    Die kunnen ze je niet meer afpakken.
    Rustig aan, internetten is geen verplichting!! Je moet het doen omdat je het leuk vindt en niet omdat je je verplicht voelt. Natuurlijk is het wel fijn dat we nu weten dat alles in orde is, maar we hoeven dus niet ongerust te zijn als we je een tijdje niet tegenkomen.

    Liked by 1 persoon

    1. Uiteraard is Internet geen verplichting, toch poets je de gewoonte niet zomaar weg. Na de euforie ga je weer aan het toetsenbord zitten.
      Maar dan, door het leven buiten je dagelijkse gangetje raak je beïnvloed. Wil je wel geloven dat ik alle wachtwoorden kwijt was die in mijn hoofd zaten? Een rare gewaarwording.

      Like

  2. Dit beknopte relaas maakt misschien wel meer indruk dan ’n A4-tjes lang minutieus verslag.
    Het maakt op mij in ieder geval heel veel indruk en ik voel dat jullie het geweldig gehad hebben.
    Laat maar lekker bezinken allemaal en als je het alsnog uitgebreid wilt vertellen is dat helemaal goed uiteraard maar ik ben hier heel tevreden mee.
    ^_^
    Sterkte met wennen, acclimatiseren en weer inburgeren in de virtuele wereld maar doe rustig aan. 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

